10 Kenmerken

Wat maakt een website "goed"? 10 kenmerken als uitgangspunt

Een website heeft bestaansrecht als bezoekers of klanten er een goed gevoel van krijgen en het onderhoud van content, functionaliteit en techniek weinig energie kost. Zijn deze punten allemaal goed ingevuld, dan stijgt de potentie van de site en daarmee bestaat meer kans op zakelijk succes. Een overzicht op punten waarop je je website eens kritisch kunt nalopen. Doe er je voordeel mee.

Look & feel

Wat is de allereerste indruk van de website? Is er een idee van tijdigheid, nieuwheid en is de site ‘up to date’?

Ergonomie

Hoe verloopt de bediening van de website? Is de menustructuur duidelijk, hoe werkt de navigatie en hoe is de presentatie van de content? Is er voldoende consistentie tussen de eventuele diverse secties op de website?

Focus

Is het duidelijk waarom de website bestaat oftewel waarom bestaat de organisatie, wat wil de website betekenen voor de organisatie? En sluit deze focus aan op de beleving van de bezoeker?

Snelheid

Wat is de snelheid waarmee pagina’s laden, zijn er componenten die “achterblijven”, hoe is de respons van formulieren en op welke wijze laden eventuele advertenties?

Device- en browser-ondersteuning

Hoe bruikbaar (responsive) is de website op alle devices (laptop, tablet, smartphone)? Hoe toont de website zich in verschillende browsers (IE, Chrome, Safari, Firefox)?

SEO

Hoe is de vriendelijkheid van de website voor zoekmachines? Hoe manifesteren de individuele pagina’s zich ten opzichte van indexering door zoekmachines?

Social media en bezoekers

Is er een connectie met social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram etc.)? Is deze zinvol, is dit goed uitgevoerd? Is er interactie met de bezoeker, zijn er reviews?

Contactmogelijkheden

Hoe zijn de contactmogelijkheden geïmplementeerd? Hoe eenvoudig bereiken bezoekers de organisatie en welke onderscheidende mogelijkheden zijn er?

Waarde

Is het de moeite waard om de website te bezoeken? Voegt de website iets toe aan de (dienstverlening en/of producten van de) organisatie, dan wel welke rol speelt de website in het representeren ervan?

Achterkant

Hoe eenvoudig is het bijwerken van content? Hoe gemakkelijk verloopt het aanpassen van de functionaliteit, de inrichting en het ontwerp van de website? Is de techniek betrouwbaar en toekomstbestendig?

Vragen of zijn er punten waarop u uw website zou kunnen verbeteren? Dan is GTX Web het aanspreekpunt om de website te optimaliseren!

Kan uw website meer doen voor de zaak?

Heeft u een website en wilt u weten of hij meer voor uw zaak kan betekenen? Laat ons er eens naar kijken, u krijgt feedback op nevenstaande 10 punten. Dit is kosteloos, we doen het graag!

Uw naam

Naam organisatie

Uw e-mail

URL van uw website

Wat verwacht u van uw website?

Type s.v.p. de code over: (verplicht)

captcha